mandag 30. mars 2009

Ja Da Var Enda En Helg Over

Nok en uke og helg er forbi. Skrev i siste innlegg at jeg begynte å bli syk.. Og jeg skal si jeg ble syk jeg. Ikke noe strep som kom da. Men skikkelig forkjøla... Masse snørr og slim. Dro på jobb på mandag og følte meg dårlig.. men den dagen gikk fint. Så kom tirsdagen og da orket jeg ikke å stå hele dagen. Så da ble det sykemelding fra onsdag. Kan jo ikke stå sann i butikken.
Men jeg hadde så vond hoste at det kjentes ut som lungene skulle komme opp. Så jeg fikk noe skikkelig hostesaft av legen med noe morfin i som virkelig skulle ta knekken på slimet siden jeg skulle til gastroskopifredag. Meeeen det viste seg at denne hostesaften ville ikke kroppen min ha.. Så det endte opp med besøk på legevakta og innleggelse på sykehuset i 5 timer. Jeg ble kritthvit over hele kroppen, blå rundt leppene og kaldsvetta som bare det. Jeg har en bitteliten ubetydelig hjertefeil.. som mange tusen lever med. Men med kombinasjonen av hostesafta og dette så gikk det galt gitt.
Etter maaaase blod prøver og 4 EKG prøver på sykehuset fant JEG ut at jeg ikke ville være der lenger og fikk heldigvis lov til å dra hjem. Men da måtte jeg godta at jeg skal gå med en hjertemonitor hjemme et par dager denne uka. Og det er jo mye bedre enn å ligge på sykehuset syntes nå jeg. Så da får vi nå se hvordan det går. Jeg har gjort dette før.. men da lå jeg på sykehuset.. og de fant ikke noe int da heller.
Gastroskopienfredag gikk greit. Jeg sov som vanlig. Desverre var tilstanden min ikke blitt noe bedre.. Jeg blør fortsatt fra spiserøret. Så skal ringe legen i morgen og avtale tid for operasjon. Men jeg er ikke nervøs for det.. Blir bare glad når alt er ferdig og jeg kan slippe å surre mer med dette.
Så uka og helgen har vært svært så kjedelig. Den har blitt brukt til å ligge på sofaen og et par småturer ut for å handle. Kroppen er fortsatt veldig sliten og hosta er der enda.. Men jeg føler meg ellers bedre.

Ellers har Svein og jeg bestemt oss for å være med Kine og Sander til Sunny Beach til sommeren. Alt er fikset og bestilt.. Det skal bli så moro.. Gleder meg masse. Aldri vært i "syden" før. Har vært i Florida.. Og det var jo selvsagt en stor opplevelse... Men skal bli digg å dra på ferie med jevngamle mennesker denne gang.

Vel det var det for denne uka... Kommer vel noe innlegg om denne hjertedingsen til uka når jeg får den.. Aner jo ikke hva det er og hvor stor denne tingen er.. Hehe...

Får gratulere Kine og Hege med kattepuser .. de var suuuuper søte... JEG VIL OG HA....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar